Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
T
T
Portal Rasmi
KERAJAAN NEGERI SELANGOR
 
selangorSELAMAT DATANG [ TUTUP X ]
KE PORTAL RASMI
KERAJAAN NEGERI SELANGOR

SERTAI KAJIAN KEPUASAN 
PELANGGAN PORTAL SELANGOR


SERTAI KAJIAN KEPUASAN 
PELANGGAN PEJABAT SUK SELANGOR

KLIK/SCAN
qr kajian pelanggan portal
 

KLIK/SCANqr kajian pelanggan suk

Penjawat awam perlu amal budaya kerja kelas pertama

SUBANG JAYA, 23 MAC: Komitmen berterusan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) meningkatkan mutu perkhidmatan ke arah merealisasikan hasrat menjadi ‘Smart City’ dipuji.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Amin Ahmad Ahya, berkata budaya kerja kelas pertama itu perlu menjadi amalan setiap penjawat awam di Selangor dalam memberi perkhidmatan cemerlang kepada masyarakat.

12814344_1036330599762026_8139961523677097160_n

“Kekangan kewangan atau sumber bukan alasan untuk bekerja sambil lewa dan memberikan perkhidmatan ala kadar kepada rakyat.

“Sebagai sebuah agensi perkhidmatan awan secara hakikatnya memberikan perkhidmatan kepada rakyat, kita perlu mengamalkan budaya kerja kelas pertama dalam organisasi di mana mutunya jika tidak setanding perlu lebih baik daripada sektor swasta,” katanya dalam Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang MPSJ 2015, semalam.

Mohd Amin berkata, kutipan hasil MPSJ mencecah RM216.6 juta tahun lalu dengan tahap perkhidmatan dan hasil diperoleh pihak berkuasa tempatan (PBT) itu setaraf dengan majlis bandaraya dan menjadikannya sebagai salah satu peneraju PBT di Selangor.

Katanya, kejayaan diraih MPSJ baik di peringkat kebangsaan mahupun antarabangsa amat membanggakan.

11218156_1036331703095249_8666750854492089964_n“Difahamkan MPSJ memenangi ‘Green World Awards’ pada tahun lalu dan semestinya usaha dijalankan menjadikan Subang Jaya sebagai bandar hijau amat wajar dipuji begitu juga dengan Anugerah Pengurusan Pejabat dan Pentadbiran Cemerlang (APPC) Selangor hampir dimenangi setiap tahun.

“Kejayaan ini menunjukkan kesungguhan MPSJ untuk keluar dari zon selesa dan terus meneroka sesuatu yang baru dalam meningkatkan kecekapan perkhidmatan,” katanya.

Selari dengan gagasan Kerajaan Negeri untuk menjadikan Selangor sebagai sebuah ‘Smart State’ dalam masa tiga tahun lagi, Mohd Amin percaya MPSJ mampu menyahut cabaran itu dengan menjadikan Subang Jaya sebagai ‘Smart City’.

Turut hadir, Yang Dipertua MPSJ, Datuk Norhisham Ahmad Dahlan dan Timbalan Yang Dipertua MPSJ, Abdullah Marjunid.

Pada majlis itu, seramai 125 pegawai dan petugas MPSJ menerima anugerah khidmat cemerlang yang disampaikan Mohd Amin.

http://bm.selangorku.com/category/berita-selangor


Kemaskini pada 2016-03-30 11:14:21 daripada Administrator

  •  
  • Print