Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
T
T
Portal Rasmi
KERAJAAN NEGERI SELANGOR
 
selangorSELAMAT DATANG [ TUTUP X ]
KE PORTAL RASMI
KERAJAAN NEGERI SELANGOR

SERTAI KAJIAN KEPUASAN 
PELANGGAN PORTAL SELANGOR


SERTAI KAJIAN KEPUASAN 
PELANGGAN PEJABAT SUK SELANGOR

KLIK/SCAN
qr kajian pelanggan portal
 

KLIK/SCANqr kajian pelanggan suk

Tukar laluan Bas Selangorku, lebih mesra rakyat

SUBANG JAYA, 30 JULAI: Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) mengesyorkan supaya laluan ‘Bas Selangorku’ ditukar dan lebih bersifat mesra rakyat.

Yang DiPertuanya, Datuk Nor Hisham Ahmad Dahlan, berkata hal itu ekoran bas percuma terbabit kurang mendapat sambutan bagi penduduk kawasan pentadbirannya.

Katanya, ketika ini dianggarkan penumpang yang menaiki bas itu sekitar 70 hingga 80 orang sahaja termasuk warga asing setiap hari.

hisham“MPSJ akan menghantar beberapa syor kepada Kerajaan Negeri bagi cadangan penambahbaikan. Antara syornya adalah mengubah laluan perjalanan termasuk ke Seri Kembangan, Puchong dan Kinrara.

“Kita faham terdapat beberapa masalah antaranya pihak Rapid mungkin tidak membenarkannya Bas Selangorku melalui laluan mereka,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Penuh Bulanan, di sini, semalam.

Nor Hisham berkata, bagaimanapun perlaksanaan perkhidmatan itu masih terlalu awal untuk dinilai.

“Buat masa ini terlalu awal untuk dinilai. Kita bagi masa setahun dan lihat bagaimana. MPSJ juga mencadangkan ia diperluas secara berperingkat,” katanya.

Beliau menjangkakan perkhidmatan bas percuma itu akan mendapat sambutan meluas selepas projek Bas Elektrik siap.

Bas Selangorku“Setakat ini, kami sudah mengedarkan lebih enam ribu risalah sebagai pemberitahuan berkenaan perkhidmatan itu,” katanya.

Pelaksanaan perkhidmatan Bas Selangorku itu mula beroperasi pada 1 Julai lalu mengikut laluan ditetapkan setiap PBT dengan kekerapan perkhidmatan setiap 15 minit.

Perkhidmatan itu disediakan kepada semua lapisan rakyat setiap hari secara berjadual bermula pada jam 6.00 pagi dan berakhir 10.00 malam.

Perkhidmatan bas secara percuma itu disediakan di tiga PBT iaitu Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dan Majlis Perbandaran Klang (MPK).

http://bm.selangorku.com/category/berita-selangor 


Kemaskini pada 2015-07-30 11:07:38 daripada Administrator

  •  
  • Print